سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 62412
کل یادداشتها ها : 89
خبر مایه


1 2 >

بهینه ترین رتبه گوگل

بهینه ترین رتبه گوگل

در بهینه ترین رتبه گوگل دو دیدگاه به صورت زیر وجود دارد:

1? بهبود نام تجاری

2?کسب بهینه ترین نتیجه

1? بهبود نام تجاری

اگر هدف شما بهبود نام تجاریتان است، پس حضور در رتبه اول یا دوم گوگل، شما را به هدفتان می رساند. زیرا طبق آمار %50?4 درصد از کاربران اینترنت فقط به سایتی مراجعه می کنند که در رنک اول جستجو قرار گرفته باشند. همان طور که می دانید دو راه برای قرار گرفتن در جایگاه اول وجود دارد:

1? تبلیغات در گوگل

2? سئو

برای حضور در رنک اول و دوم هزینه ی زیادی باید پرداخت کنید نسبت به حالتی که می خواهید در جایگاه سوم به بعد باشید.

رتبه سایت

2?بهینه ترین نتیجه

اما اگر هدف شما کسب بهینه ترین نتیجه است، گاهی بهتر است که در رتبه سوم تا پنجم از صفحه اول گوگل باشید و این بهینه ترین رتبه گوگل برای شما خواهد بود.

آیا این حقیقت دارد؟ آیا ممکن است که گاهی رتبه سوم تا پنجم بهتر از رتبه های اول و دوم باشد؟ جواب مثبت است. مردم تمایل دارند که روی سایت ها، در رتبه­ های اول و دوم کلیک کنند تا ببینند از کالا یا خدمات مورد نظر راضی هستند یا نه. اما وقتی وارد سایت های رتبه سوم تا پنجم (و یا احتمالاً پایین­تر) می­ شوند، دقیقاً زمانی است که آنها در سایت های رتبه اول و دوم به هدفشان نرسیده ­اند و در سایت­ های پایین تر به جستجوی خود ادامه داده اند. همینطور شما برای حضور در جایگاه سوم هزینه کمتری نیاز دارید نسبت به اینکه در جایگاه اول باشید.

بنابراین در کنار ایستادن (رتبه سوم به و پایین­تر) به عنوان یک فیلتر عمل می­کند، تنها افرادی که واقعا به دنبال یک نتیجه بهتر خواهند بود روی آگهی شما کلیک و از سایت شما خرید خواهند کرد.

 

بهینه ترین رتبه گوگل برای شما کدام است؟

گاهی رتبه سوم وپایین تر در ستون سمت راست گوگل، نتایج بهتری را رقم خواهد زد

برای یافتن بهینه ­ترین رتبه گوگل هیچ راهی وجود ندارد مگر آزمایش. گاهی رتبه­ بالای گوگل مناسب است و گاهی رتبه­ های پایین­تر. بیشترین بازگشت سرمایه در بهینه ­ترین رتبه برای شما رقم می­خورد.

روش آزمایش:

روش آزمایش یافتن بهینه ­ترین رتبه گوگل، بالا و پایین بردن هزینه هر کلیک و بررسی نتایج حاصل از آن است. پیشنهاد می­ شود اگر گوگل مثلاً 1 تا 3 دلار را برای هر کلیک توصیه کرد، با 1 دلار شروع کنید و نتایج حاصل از آنرا بررسی کنید، اگر به اندازه کافی خوب بود، ممکن است که دیگر به پرداخت بیشتر به ازای هر کلیک (ppc) نیاز نداشته باشید.


  

ساختار گوگل ادوردز

ساختار گوگل ادوردز:

در ابتدا ساختار گوگل ادوردز را معرفی میکنیم و بعد تک تک آن ها را به طور جداگانه بررسی می نماییم.

1? حساب کاربری (account)

2? کمپین (campaign)

3? گروه های تبلیغاتی (ad group)

4? تبلیغ (ads)

5? کلمات کلیدی (keywords)

ساختار گوگل ادوردز1? حساب کاربری: (account)

اولین قسمتی که در تبلیغات گوگل با آن سروکار داریم حساب کاربری است. برای استفاده از تبلیغات گوگل حتما باید مراحل ساخت اکانت گوگل ادوردز (تبلیغات گوگل) را انجام بدهید. حساب کاربری در واقع نماینده سایت شما است. به طور مثال اگر یک فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید، کل فروشگاه حساب کاربری گوگل ادوردز محسوب می شود. در هنگام ساخت حساب کاربری بهتر است که ایمیلی مرتبط با نام فروشگاه یا کارتان به سیستم گوگل ادوردز معرفی کنید.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که باید دارای یک کارت اعتباری بین المللی باشید در غیر این صورت قادر به ساخت اکانت نخواهید بود، که اصلا جای نگرانی نیست زیرا تاپ ادورت ساخت اکانت گوگل ادوردز را طی مدت زمان فقط 10 دقیقه با حساب های واقعی خود در استرالیا انجام خواهد داد.

نکته بسیار مهم: ساخت اکانت گوگل ادوردز با استفاده از کارت های مجازی باعث مسدود (ساسپند) شدن حساب شما می گردد و این امکان وجود دارد که وجه شارژ شده از طرف شما مصادره گردد.

ساختار گوگل ادوردز

2? کمپین: (campaign)

کمپین ها، زیر مجموعه ی از حساب کاربری می باشند. کمپین یک دسته ی کلی از یک کالا یا خدمات می باشد. شما می توانید با معرفی چند کمپین دسته بندی مناسبی از محصولات یا خدمات خود داشته باشید تا حساب کاربری خود را به طور بهینه، مدیریت کنید.به طور مثال در فروشگاه الکترونیکی فرضی، می توان چند کمپین به نام های تلفن همراه، تبلت، لب تاپ و … معرفی نمود.

پیشنهاد میکنیم مقاله ساخت کمپین گوگل ادوردز را حتما مطالعه کنید.

ساختار گوگل ادوردز

3?گروه های تبلیغاتی: (ad group)

هر کمپین شامل چند گروه تبلیفاتی می باشد که ساختار گوگل ادوردز را شکل می دهد. گروه های تبلیغاتی به عنوان زیرمجموعه ای از کمپین ها عمل می کند و خود شامل چند تبلیغ می باشند. حال در فروشگاه الکترونیکی فرضی می خواهیم در کمپین موبایل، گروه های تبلیغاتی تغریف کنیم، به عنوان مثال برند های مختلف موبایل، انواع مختلف موبایل(لمسی، ساده و …) را می توانیم به عنوان گروه تبلیغاتی معرفی کنیم.

مقاله آموزش ساخت گروه تبلیغاتی را از دست ندهید.

ساختار گوگل ادوردز

 

4? تبلیغ: (ads)

هر گروه تبلیغاتی بهتر است که شامل چند تبلیغ کاملا مرتبط با گروه تبلیغاتی خود باشد. آموزش نوشتن متن آگهی مناسب

ساختار گوگل ادوردز

 

5? کلمات کلیدی: (keywords)

عضو اصلی ساختار گوگل ادوردز که ترافیک را جذب می کند کلمات کلیدی می باشند، به این ترتیب که شما با معرفی چند کلمه کلیدی برای هر تبلیغ و معرفی PPCبرای هر کلمه، این کلمات را در گردونه ی رقابت گوگل قرار می دهید. کلمه کلیدی ای که دارای رتبه آگهی بیشتری باشد در گوگل بالاتر از همه دیده خواهد شد.

انواع کلمات کلیدی

ساختار گوگل ادوردز


  

 

پرداخت کلیکی چیست؟

پرداخت به ازای هر کلیک و یا پرداخت کلیکی (تبلیغات گوگل) یک نوع از تبلیغات اینترنتی است که به ازای ورود هر کاربر اینترنتی به سایت هزینه پرداخت خواهید کرد.

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC

در این نوع از تبلیغ پرداخت کلیکی ، کاربر تا هنگامی که بر روی تبلیغ شما کلیک نکرده و وارد سایت نشود، هیچ هزینه ای از تبلیغ شما کسر نخواهد شد، زیرا کلیکی بر روی تبلیغ شما نشده است.

هزینه ای که شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید براساس کلمات کلیدی (keywords) که شما در تبلیغات معرفی کرده اید تعیین می شود و این براساس مقداری که ان کلمه در گوگل مورد جستجو قرار می گیرد، تعیین می گردد. به عبارتی دیگر شما فقط برای تعداد کلیک هایی که دریافت کرده اید پول پرداخت خواهید کرد. در پرداخت کلیکی اگر کسی روی لینک شما کلیک نکرد مبلغ در حساب گوگل ادوردز شما باقی خواهد ماند. نکته قابل توجه این است که بازه ی زمانی خاصی برای مصرف میزان شارژ شما تعریف نشده است.

می توان در جهت ارتقاء موقعیت تبلیغ و حضور در لینک های بالای سایت در کلمات کلیدی مناسب اقدام کرد. لازم به توضیح است که هر چه امتیاز کیفیت تبلیغ و همچنین کیفیت سایت بهتر باشد ، هزینه تبلیغات کاهش میابد و در نتیجه با پرداخت هزینه برابر ، کاربران بیشتری وارد سایت می شوند .

کلمه PPC مخفف عبارت (pey per click) می باشد که یک نوع پشتیبانی از تبلیغات آنلاین است، به عبارتی زمانی که یک کاربر در مرورگر کلمه کلیدی را جستجو می کند سایت های مختلف به همراه اندکی توضیحات در صفحه موتور جست و جو گرد نمایش داده می شوند ، در میان نتایج نمایش داده شده تبلیغ شما نیز حضور دارد و زمانیکه فرد بر روی تبلیغ شما کلیک کند آن هنگام هزینه از حساب شما کسر خواهد شد.

 


  

گوگل ادوردز

قبل از خرید اکانت گوگل ادوردز بهتر است کمی با گوگل ادوردز آشنا شوید. گوگل ادوردز (تبلیغات در گوگل) یک سیستم تبلیغات اینترنتی است که امروزه در بازاریابیاینترنتی مطرح شده است و به بهینه ترین نوع تبلیغات معروف می باشد، زیرا تنها مشتریان بالقوه را به سوی شما جذب می کند. گوگل ادوردز اینگونه می باشد که شما پس از خرید اکانت گوگل ادوردز و یا ساخت اکانت گوگل ادوردز، کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را معرفی می کنید و هرگاه که کاربران اینترنتی این کلمات و یا کلمات نزدیک به آن را سرچ کنند، آگهی شما را بالاتر از همه ی آگهی ها و در صفحه اول گوگل خواهند دید.

حضور در صفحه اول گوگل با گوگل ادوردز

شاید از خود بپرسید چگونه ممکن است بدون نیاز به بهینه سازی سایت و یا سئو می شود در طی یک ساعت کاری به لینک اول در صفحه اول گوگل رسید، در حالی که این کار در زمان معمولی طی چند ماه انجام می شود؟ جواب این سوال این است که گوگل ادوردز با دریافت هزینه ای اندک به ازای هر نفری که وارد سایت شما شود،(پرداخت کلیکی ادوردز) سایت را در صفحه اول گوگل نشان می دهد. یعنی به ازای هر نفری که وارد سایت شما شود هزینه اندکی به گوگل پرداخت خواهید کرد. نقطه قوت این امر اینجاست که با توجه به کلمات کلیدی کسانی که وارد سایت می شوند مشتریان بالقوه هستند. با توجه به طراحی سایت به احتمال زیاد این افراد، مشتری خواهند شد. حتی می توانید برای جذب کاربر تلگرام فعال و همچنین شبکه های اجتماعی دیگر نیز از این امکان استفاده کنید .

خرید اکانت گوگل ادوردز

خرید اکانت گوگل ادوردز

برای اینکه بتوانید از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز استفاده نمایید باید در ابتدا یک اکانت گوگل ادوردز داشته باشید که با وجود تحریم بودن ایران باید دارای حساب بین المللی و آدرس خارج از کشور باشید. تاپ ادورت این کار را به راحتی و در کمتر از یک ساعت کاری برای شما انجام می دهد. تاپ ادورت اکانت اختصاصی گوگل ادوردز (گوگل ادز) را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد و همچنین به صورت رایگان تنطیمات اولیه را برای شما انجام می دهد.

 

ورود به حساب گوگل ادز

بعد از آنکه اکانت خود را از تاپ ادورت به صورت رایگان دریافت کردید، تاپ ادورت تنطیمات اولیه را به صورت رایگان انجام می دهد و اکانت را در اختیار شما قرار می دهیم.  برای وارد شدن به اکانت گوگل ادز ابتدا باید وارد آدرس رسمی گوگل ادز شوید. (اکانتی که تاپ ادورت به شما می دهد همان اکانت اصلی گوگل ادز هست و هیچ اکانت رسمی فارسی وجود ندارد زیرا گوگل ایران را در لیست تحریم قرار داده است. در نتیجه تمامی پلن های فارسی توسط خود شرکت ها نوشته شده است و از طرف گوگل تایید شده نمی باشد.

مراحل ورود:

  1. ورود به سایت اصلی گوگل ادز – ورود
  2. اگر جیمیل روی مرورگر فعال باشد. بلافاصله وارد خواهید شد ولی اگر فعال نباشد باید آدرس جیمیل و رمز خود را وارد کنید تا وارد پلن اصلی گوگل ادز شوید.

گوگل ادز

 

اگر چند جیمیل داشته باشید بعد از کلیک بر روی sign in در قسمت بالا و سمت راست می توانید جیمیل مورد نظر خود را انتخاب کنید. و فرآیند خرید اکانت گوگل ادوردز خود را تکمیل نمایید.


  

انتخاب محل نمایش تبلیغ گوگل

انتخاب محل نمایش تبلیغ گوگل (گوگل ادوردز) کاملا به کسب و کار شما و همچنین هدف تجارتتان بستگی دارد زیرا در محیط های متعدد می توانید تبلیغ گوگل را انجام دهید. برای تبلیغ چند راهکار وجود دارد که مهم ترین آنها: 1? تبلیغ در شبکه جستجو 2? تبلیغ در شبکه نمایش. برای این که بتوانید به راحتی انتخاب محل نمایش تبلیغ گوگل را انجام دهید باید سازوکار هر کدام از این شبکه ها را بدانید.

شبکه جستجو گوگل ( Google Search Network displays)

شبکه جستجو به عنوان انتخاب محل نمایش تبلیغ گوگل به این صورت عمل می کند: زمانی که افراد مختلف در موتور جستجو گوگل محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود را جستجو می کنند، تبلیغ گوگل شما را بالاتر از رقیبانتان خواهند دید.

شبکه نمایش گوگل ( Google Display Network displays)

شبکه نمایش به عنوان انتخاب محل نمایش تبلیغ گوگل به این صورت عمل می کند: زمانی که افراد در سایت های مرتبط با گوگل مانند یوتیوب، گوگل مپ و .. جستجو می کنند، تبلیغ شما را خواهند دید. معمولا برای کسب و کارهایی که نیاز به رونمایی از طرح های خود دارند مناسب است. (البته با توجه به فیلتر بودن یوتیوب در ایران برای مشتریانی که می خواهند در ایران تبلیغ گوگل را انجام دهند، این روش توصیه نمی شود.)

فرمت های تبلیغ گوگل

فرمت های تبلیغاتی به شما امکان می دهد که چگونگی ارتباط کسب و کار خود، با مشتریان بالقوه را انتخاب کنید. در این بخش، فرمت های تبلیغاتی موجود در هر شبکه را معرفی خواهیم کرد.

شبکه گوگل می تواند شما را با مشتریان بالقوه در لحظه ای که به شما نیاز دارند، مرتبط کند – مانند جستجوی محصول، خواندن یک وبلاگ در مورد صنعت شما، یا تماشای یک ویدیو مرتبط در YouTube و جستجو خدمات شما. انتخاب قالب تبلیغ صحیح برای کمپین شما، می تواند اطمینان حاصل کند که تبلیغ گوگل شما در آن لحظه، مناسب برای یک مشتری خاص است.

تبلیغ متنی (Text ads)

تبلیغ متنی گوگل

رایج ترین نوع تبلیغ در تبلیغات گوگل: تبلیغ شامل یک عنوان توصیفی، آدرس وب سایت و متن توصیفی است.

کجا می توانید نشان دهید؟

. شبکه جستجو  –  Search Network
. جستجوگرها  –  Search Partners

 

تبلیغ گوگل همراه افزونه های تبلیغاتی گوگل (Ads with extensions)

افزونه های تبلیغاتی

افزونه های تبلیغات گوگل اطلاعات بیشتری از شما به کاربر می دهد، مانند: اطلاعات تماس، آدرس و… .

استفاده از افزونه های تبلیغ گوگل

کجا می توانند نشان داده شوند؟

. شبکه جستجو  –  Search Network
. شبکه نمایش (بسته به افزودنه تبلیغاتی)  –  Display Network

 

Responsive ads

Responsive ads

این نوع تبلیغ گوگل با صفحات سایت ها و اپلیکیشن های مختلف سازگاری خواهد داشت.

. کجا می توانند نشان داده شوند؟
. شبکه نمایش  –  Display Network

 

Shopping ads

Shopping ads

علاوه بر یک تصویر، تبلیغات خرید، حاوی اطلاعات مربوط به محصول و قیمت گذاری است، به طوری که کاربران احساس قوی از محصول شما را، قبل از کلیک بر روی تبلیغ دارند.

کجا می توانند نشان داده شوند؟

. Google Shopping (در کشورهای انتخاب شده)
. جستجوی گوگل  –  Google Search
. وب سایتهای شریک Google، از جمله YouTube و جستجوی تصویر در برخی کشورها

 

تبلیغ تصویری گوگل

تبلیغ تصویری گوگل

تبلیغات تصویری توجه مردم را در هنگام مرور وب سایت ها در Google Display Network جذب می کنند.

کجا می توانند نشان داده شوند؟

. شبکه جستجو *  –  Search Network
. شبکه نمایش  –  Display Network

* تبلیغات تصویری در شبکه های شریک جستجو نشان داده می شوند، اما نه در شبکه جستجوی گوگل.

 

تبلیغ ویدئویی گوگل

تبلیغ ویدئویی گوگل

یک تبلیغ ویدیویی مستقل در داخل یک ویدیو دیگر اجرا میشود.

کجا می توانند نشان داده شوند؟

. شبکه جستجو *  –  Search Network
. شبکه نمایش  –  Display Network

* تبلیغات ویدئویی در شبکه های شریک جستجو نشان داده می شوند، اما نه در شبکه جستجوی گوگل.

 

تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن مشتریان شما را به یک نرم افزار دانلود اپلیکیشن برای دانلود اپلیکیشن شما، هدایت می کند.

کجا می توانند نشان داده شوند؟

. شبکه جستجو  –  Search Network
. شبکه نمایش  –  Display Network

 

تبلیغات تماس گوگل

تبلیغات تماس گوگل

تبلیغات تماس به مشتریان اجازه می دهد تا با کلیک بر روی تبلیغ گوگل به طور مستقیم با شما تماس حاصل کنند.

کجا می توانند نشان داده شوند؟

. شبکه جستجو  –  Search Network

 

تبلیغات رسانه ای قوی

تبلیغات رسانه ای قوی

تبلیغات رسانه ای قوی جذب فرمت های تبلیغاتی می شوند که اغلب شامل انیمیشن یا انواع دیگر می باشند.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ